Vragen en feedback
Nu je de online training hebt gemaakt, kun je deze gaan testen onder je doelgroep. Vragen die je jezelf kan stellen en waar je antwoord op wilt krijgen zijn:
- Zijn de leerdoelen concreet genoeg geformuleerd?
- Toetsen de vraagvormen daadwerkelijk wat je wilde toetsen?
- Snapt de doelgroep de theorie en vragen?
- Is de opbouw van de training duidelijk voor de medewerker?
Op deze manier kan je je online training perfectioneren zodat die daadwerkelijk aansluit op de leerbehoefte van je doelgroep.
Om antwoord te krijgen op deze vragen heb je feedback nodig van de medewerkers. Feedback geeft je namelijk inzicht in hoe medewerkers denken over je online training. Je kan hiermee je aangeboden content specificeren en perfectioneren.
Overdracht van online training naar praktijk
Het belangrijkste doel van je online training is dat de kennis ook wordt toegepast in de praktijk. Wat is een online training namelijk waard als dit niet gebeurd? het toepassen van nieuwe vaardigheden in bestaande werkprocessen is een wisselwerking tussen de bereidheid van de medewerkers en het creëren van mogelijkheden door de organisatie. Het is belangrijk dat medewerkers hierin begeleid blijven worden.