2.1 Aan de slag met OneDrive!

Introductievideo OneDrive

OneDrive is de online locatie in Office 365 voor het opslaan, delen en synchroniseren van je bestanden. Zo heb je overal toegang tot je bestanden en kun je deze overal bewerken en delen, wanneer je de bestanden hebt opgeslagen op je OneDrive en deze hebt gesynchroniseerd met je pc, tablet of smartphone.

In dit hoofdstuk leer je alles wat je nodig hebt over het gebruik van OneDrive binnen BINX.

OneDrive online openen

OneDrive kun je online openen door het volgende te doen:

1. Open je webbrowser en ga naar intranet (intranet.bi-smart.nl)
  2. Klik op het icoontje ‘OneDrive’ onder ‘Mijn apps’

Als je OneDrive opent kom je in het bovenstaande scherm. Hier heb je links een aantal tabbladen staan: Mijn bestanden, Recente bestanden, Gedeelde bestanden en prullenbak

Mijn bestanden: bovenin de werkbalk heb je een aantal knoppen. Hier kun je nieuwe bestanden aanmaken, bestanden uploaden, bestanden delen met anderen en anderen machtigen om bestanden te bewerken om er samen tegelijkertijd aan te werken. Bestanden die je hierin opslaat kan je overal waar je wilt openen zolang je maar een internetconnectie hebt. Dus vanaf je computer, tablet of smartphone. Verder kun je met de knop ‘Synchroniseren’ OneDrive synchroniseren met je computer. Hierdoor kun je de bestanden zelfs openen wanneer je offline bent.

Hoe je dit allemaal moet doen en gebruiken wordt verder in dit hoofdstuk behandeld.

Recente bestanden en gedeelde bestanden spreken voor zich. Recente bestanden zijn bestanden die je recentelijk hebt gebruikt verzameld zodat je deze gemakkelijk terug kan vinden. Gedeelde bestanden is een verzameling van bestanden die je hebt gedeeld met anderen of die anderen met jou hebben gedeeld.