1.3 Gewoontes bij BINX

Vitaliteit

Bij BINX willen we iedereen ondersteunen en begeleiden waar het nodig is en waar het kan. Dit doen we op diverse manieren. Zoals het faciliteren van gratis fruit, waar de medewerkers in Groenlo gebruik van kunnen maken. Werk je op de bouwplaats? Informeer naar de mogelijkheden. We kijken ook altijd naar de mogelijkheden om activiteiten samen te ondernemen. Dit kan bestaan uit samen sporten, maar ook algemene activiteiten over de bouwgroep (WvD, WSi, Noabers, etc.) heen.  

Twee keer per maand trakteert de PV op wat lekkers ter ere van alle jarigen. Het is zodanig afgesproken dat alle jarigen van die maand, die werkzaam zijn bij BINX Oost, een tikkie krijgen van €30*, voor stagiaires vragen we een bijdrage van €15* en voor uitvoerders vragen we een bedrag van €15* zodat ze ook nog in de keet kunnen trakteren. Het geldbedrag wordt door de directie van BINX verdubbeld. De traktatiedagen zullen verschillen i.v.m. de parttimedagen van collega’s. Het overige geld zal door de PV gebruikt worden voor het organiseren van andere activiteiten.

*Dit is een richtbedrag. Je bent natuurlijk niets verplicht om te betalen. Ook is het natuurlijk mogelijk om minder te betalen.

Hulpmiddelen

In je eerste week zal je een laptop ontvangen en mag je een werktelefoon uitzoeken. 

BINX heeft kleding, helm en werkschoenen, deze worden verzorgd door Inge (i.steinkamp@bi-smart.nl). In de loop van de eerste weken, zal je ook bericht krijgen voor een batch/sleutel. Deze batch zorgt voor toegang tot het kantoor en het terrein van BINX. 

Ook zal er een foto gemaakt worden voor je smoelenboekprofiel en je Office account. Hier worden momenten voor gepland, waar je je voor op kan geven. 

Locatie

Binnen BINX zijn er diverse vergaderlocaties. Deze zijn te reserveren via outlook. Ook zijn er leenauto’s beschikbaar. Mocht je naar een externe locatie moeten, kunnen deze meegenomen worden. Deze zijn te reserveren via Outlook. Mocht je een auto lenen; zorg je dan wel dat je hem hebt afgetankt, de kilometers geregistreerd hebt en schoon hebt terugzet?  Hoe dit werkt staat in het autobeleid. 

Dagelijkse gang van zaken bij BINX
De communicatie binnen BINX loopt via de groepsapp, teams, mail maar het liefst face-to-face! Nieuwsberichten worden geplaatst op intranet. De uitslag van de tenders wordt vaak informeel gecommuniceerd.

Uren registreren

Na afloop van iedere week, moet je je uren registreren via ‘mijn uren’. Hier kan je het project opzoeken en de juiste code. Ook kan je hier de gereden kilometers declareren. Mocht je andere kosten gemaakt hebben die voor BINX zijn, kunnen ze hier ook gedeclareerd worden. Mocht je vragen hebben hierover, kan je ze stellen aan administratie of in het beleid kijken.

Vakantieplannen? Binnen BINX kennen we geen verplichte vakantieweken. Binnen jouw team kunnen de vakanties worden afgestemd. Wel zijn de wettelijke verplichte feestdagen, echte vrije dagen, de rest is in afstemming. 

De meeste collega’s op kantoor beginnen tussen 7:00 en 8:00 uur en ronden hun dag af tussen 16:00 en 17:00 uur. Natuurlijk is het mogelijk om flexibel met deze tijden om te gaan, stem dit af met je team. De werktijden op de bouw worden per project afgestemd. 

In de loop van je eerste week ontvang je van de administratie een uitnodiging om een account aan te maken bij NMBRS. Het bekijken van je loonstrook kan via deze pagina.

Kennisbank

De kennisbank op intranet biedt vele gegevens. Met onder andere; onderzoeksverslagen, werkplek & ICT, inkoopbeleid, huisstijl en nog veel meer. Mocht je tijd hebben, ga het eens rustig verkennen. Via onderstaande knop kom je bij de kennisbank.

Smoelenboek

BINX is een groeiende organisatie en mensen kunnen overal werken, op kantoor, op projecten, maar ook thuis. Om te weten welke collega’s je waarvoor kan vragen, is het smoelenboek ingericht. Wil je weten waar je heen kan met vragen over de leenauto? Typ dan in het smoelenboek ‘leenauto’, dit geldt ook voor ‘voorraadbeheer’ of engineeringsonderwerpen. Zorg je dat jij je profiel ook invult zodat collega’s jou ook kunnen vinden? Hoe dit werkt, staat uitgelegd op de kennisbank. Via onderstaande knop kom je bij de uitleg terecht.

E-learnings

In de eerste paar dagen krijg je veel informatie. Dit realiseren wij ons ook. Nogmaals, naar dingen vragen is dan ook geen probleem. Maar als geheugensteuntje hebben we ook e-learnings gemaakt, net zoals deze. Naast deze kan je onder andere ook een e-learning over Snagstream, Docstream, Relatics of BouwWorks volgen.

Open

12Build

In deze e-learning leer je hoe je effectief kunt omgaan met 12Build. We behandelen stap voor stap alle functies en tools, zodat je na afloop efficiënt kunt werken met dit platform.

Open

Risicomanagement

Waarom gaat met men met risicomanagement aan de slag? Wat is nu echt de toegevoegde waarde? Met de E-Learning Risicomanagement hopen we iedereen bewust te maken van de antwoorden op de bovenstaande vragen en de belangstelling voor risicomanagement op een lijn te krijgen.

« » pagina 1 / 6

Openen/sluiten pand

Wanneer je in het bezit bent van de sleutel/batch kan je het pand van BINX Oost openen en sluiten. Dit wil zeggen dat je de blauwe poort buiten moet openen wanneer je de eerste bent en dicht moet doen als je de laatste bent. Je gaat naar binnen via het magazijn, het alarm kan je uitzetten direct om de hoek (met je batch). Dit bedient direct de meeste lampen behalve die van het werkcafé, deze dienen handmatig aan-/uitgezet te worden. De schuifdeuren/ingang moet je handmatig open- en dichtdraaien. Klik op onderstaande knop voor een specifieke uitleg.

Voor BINX Zuid geldt dat de buitendeur van het pand is te openen met een druppel indien je er voor 8:00 uur of na 17:00 uur bent. Deze druppel ontvang je tijdens je eerste weken. Tussen 8:00 en 17:00 uur kun je bij de toegangsdeur van het kantoor van BINX de sleutelkluis met code gebruiken. Hierin zit de sleutel van het kantoor. Alle medewerkers zijn op de hoogte van de code van deze deur.

Bij BINX West kun je op je eerste werkdag bij de balie op de begane grond een tag ophalen waarmee je toegang krijgt tot het gebouw. De voordeur is elke ochtend vanaf 8:00 uur standaard geopend, waardoor je de tag dan niet meer nodig hebt om binnen te komen. Als je echter eerder arriveert, heb je de tag nodig om binnen te komen. Als je vroeg start of laat afsluit, dan is er een code nodig om de deur bij het kantoor boven te openen. Deze code wordt tijdens je inwerkperiode met je gedeeld.